Avataan pian - Helsinki Konala

Volkswagenin jarrujärjestelmän korjaus

Yrityksemme on harjoittanut jarrujärjestelmien korjausta Espoossa yli 10 vuoden ajan. Korjaamme kaikkien Volkswagenien jarrujärjestelmiä, kuten esimerkiksi: Golf, Polo, Passat, Jetta, Tiguan, Touareg, Beetle, Arteon, Up!, T-Roc, Amarok, Transporter, Caddy ja monet muut mallit.

Ota yhteyttä


    Toimivat jarrut ovat turvallisuuden tae. Jarrujärjestelmän ei tule olla epäluotettava tai toimia epäsäännöllisesti - tämä on itsestäänselvyys, jota ei tarvitse todistella. Sen toiminnan tulee olla välitöntä ja toiminnan moitteetonta, sillä jopa pieni jarrujärjestelmän vika voi aiheuttaa vaaratilanteen.

    Jarrujärjestelmän rakenne

    Jarrujärjestelmällä on seuraava rakenne:

    Jarrumekanismi on suunniteltu luomaan tarvittava jarrutusvoima auton hidastamiseksi ja pysäyttämiseksi. Autoihin asennetaan kitkatyyppisiä jarrumekanismeja, joiden toiminta perustuu kitkan voiman hyödyntämiseen. Työjärjestelmän jarrumekanismit asennetaan suoraan pyörään. Pysäköintijärjestelmän jarrumekanismi voi sijaita vaihteiston tai jakovaihteiston takana. Riippuen kitkaosan rakenteesta, erotetaan eri tyypit:

    Jarrumekanismi koostuu pyörivästä ja liikkumattomasta osasta. Rumpumekanismin pyörivänä osana käytetään jarrurumpua, liikkumattomana osana jarrupalat tai kengät. Levyjarrumekanismin pyörivä osa koostuu jarrulevystä, liikkumaton osa jarrupaloista. Nykyaikaisten henkilöautojen etu- ja takapyörille asennetaan yleensä levyjarrumekanismit. Levyjarrumekanismi koostuu pyörivästä jarrulevystä ja kahdesta liikkumattomasta jarrupalasta, jotka on asennettu jarrusatulan sisälle molemmilta puolilta. Jarrusatula kiinnittyy tukirautaan. Satulassa on työntösylinterit, jotka puristavat jarrupaloja levyä vasten jarrutettaessa hydraulivoimalla. 

    Jarrulevy kuumenee voimakkaasti jarrutettaessa. Jarrulevyn jäähdytys tapahtuu ilmavirran avulla. Lämmön paremmaksi poistamiseksi levyyn tehdään reikiä, uria tai rakenne voi olla ''avoin''. Tällaista levyä kutsutaan ilmajäähdytteiseksi. Jotta jarrujen tehokkuutta voitaisiin lisätä ja kestävyyttä ylikuumenemista vastaan taata, urheiluautoissa käytetään keramiikkaisia jarrulevyjä. Jarrupaloja puristetaan jarrusatulaan jousielementeillä tai muilla erikoisilla menetelmillä. Paloihin kiinnitetään kitkapalat. Nykyaikaisissa autoissa jarrupalat varustetaan kulumisen tunnistimella. Auton jarrujärjestelmissä käytetään seuraavia jarrutusmalleja:

    Mekaaninen käyttö on käytössä seisontajarrujärjestelmässä. Mekaaninen käyttö koostuu sauvoista, vivuista, vaijereista ja jousista, jotka yhdistävät seisontajarruvivun takarenkaiden jarruihin. Se sisältää:

    Joillakin automallilla seisontajarrujärjestelmä aktivoituu polkimella, niin sanotulla jalkakäyttöisellä seisontajarrulla. Viime aikoina seisontajärjestelmässä on laajalti käytetty sähköistä ohjausta, ja tätä järjestelmää kutsutaan sähkömekaaniseksi seisontajarruksi. 
    Hydraulinen ohjaus on pääasiallinen ohjaustyyppi työjarrujärjestelmässä. Hydraulisen ohjauksen rakenne sisältää:

    Jarrupoljinta painettaessa kuormitus siirtyy jarrutehostimelle, joka luo lisävoimaa pääjarrusylinterille. Pääjarrusylinterin mäntä työntää nestettä putkien läpi pyöränsylintereille. Tämä lisää nesteen painetta jarrujärjestelmässä. Pyöränsylintereiden männät siirtävät voimaa jarrupaloihin levyjen (tai rumpujen) pintaan.

    Jatkettaessa polkimen painamista nesteen paine kasvaa ja jarrumekanismit laukeavat, mikä johtaa pyörien kääntymisen hidastumiseen ja jarruvoimien esiintymiseen renkaiden ja tienpinnan kosketuspisteessä. Mitä enemmän voimaa käytetään jarrupolkimeen, sitä nopeampi ja tehokkaampi pyörien jarrutus on. Jarrutuksessa nesteen paine voi nousta 10-15 MPa:iin.

    Jarrutuksen lopettamisen (jarrupolkimen vapauttamisen) yhteydessä jousen vaikutuksesta poljin palaa alkuperäiseen asentoonsa. Pääjarrusylinterin mäntä palaa myös alkuperäiseen asentoonsa. Nesteen palaessa männät vetävät jarrupalat pois levyiltä (tai rumpuilta). Jarruneste pyöränsylintereistä virtaa putkien läpi takaisin pääjarrusylinteriin. Järjestelmän paine laskee.

    Voit aina ottaa meihin yhteyttä autosi jarrujärjestelmän korjaamiseksi Espoossa.

    Jarrujärjestelmän vikojen oireet

    Jarrujärjestelmän ongelmat voivat ilmetä useilla eri oireilla:

    Jos yksi tai useampi oire ilmenee, suosittelemme ottamaan meihin välittömästi yhteyttä Volkswagenisi jarrujärjestelmän korjaukseen Espoossa. 

    Ota meihin yhteyttä puhelimella: +358103380980

    Jarrujärjestelmän huolto ja korjaus

    Jarrujärjestelmän toiminnan palauttamisen tekniikka riippuu suuresti ongelman luonteesta. Jos et ole perehtynyt jarrujärjestelmän toimintaan etkä omaa kokemusta sen korjaamisesta, suosittelemme olemaan yrittämättä korjata sitä itse. 

    Ota yhteyttä autohuoltoomme "Volkkarihuolto". Pystymme pätevästi diagnosoimaan ongelman ja suorittamaan jarrujärjestelmän korjauksen meidän autotallissamme Espoossa.

    Osat jotka saattavat vaatia vaihtoa:

    Älä turhaan odota! Varaa aika ennakkodiagnostiikkaan.

    Tarvitsetko muita palveluita Volkswagenillesi Espoossa?

    Katso kaikki palvelumme tästä linkistä:

    Palvelumme

    Lähetä meille viesti

    Ota meihin yhteyttä.


      huollot alkaen 
      129 euroa!