Olen lukenut ja hyväksyn tietosuojakäytännön
Auton kori on sen ulkoinen näkyvä osa, joka koostuu metallisesta peitteestä, joka on kiinnitetty vahvaan kantavaan runkoon. Se on ulkoinen kuori, jonka sisällä ovat matkustamo, moottori ja muut auton osat. Auton korikorjaus on joukko toimenpiteitä, joilla pyritään poistamaan lommoja, ruostekohtia, repeämiä ja muita vaurioita sekä palauttamaan geometria tehdasasetusten mukaisesti. Korjaustöiden laajuus, käytetyt tekniikat ja materiaalit riippuvat korin kunnosta sekä auton merkistä ja mallista, sen rakenteellisista ominaisuuksista. Voitte ottaa meihin yhteyttä minkä tahansa korikorjauksen osalta onnettomuuden jälkeen Volkswagen-, Skoda-, Audi-, Seat- tai Cupra-autollenne. Käytämme yhteistyökumppaniamme Espoonkolarikorjaamo tällaisen työn suorittamiseen. Olemme vakuutusyhtiöiden hyväksymiä tällaisten töiden suorittamiseksi.
Vaurioiden määrän ja luonteen sekä muiden tekijöiden perusteella erotetaan seuraavat korjaustyypit:
Korikorjauksessa käytetään usein hitsaustöitä, esimerkiksi korroosion vahingoittamien kynnyksien korjaamiseen ja muissa tapauksissa.
Aluksi tehdään diagnoosi visuaalisella tarkastuksella ja kattavalla testauksella sopivaa laitteistoa käyttäen. Seuraavat vaiheet:
Korikorjauksen palauttaminen on kattava palvelu, joka koostuu useista töistä ja toimenpiteistä. Auton ulkonäkö ja ajamisen turvallisuus riippuvat siitä, kuinka ammattitaitoisesti ja laadukkaasti nämä työt on tehty. Jotkut koriviat voivat olla piileviä. Siksi ensimmäinen tärkeä vaihe auton korin palauttamisessa on diagnoosi. Se paljastaa näkyvät ja piilevät vauriot, niiden asteen, luonteen ja muut mahdollisesti haavoittuvat kohdat. Diagnostiikan tulosten perusteella määritetään korjaus- ja palautustoimenpiteiden luettelo ja tehdään päätös tarvittavista varaosista ja tarvikkeista. Sitten alkaa korjaus. Asiantuntijat purkavat vaurioituneet osat, ja jos palauttaminen ei ole mahdollista, ne vaihdetaan. Suoritetaan oikaisutyöt, koneistustyöt, hitsaustyöt, pakkeloinnit ja muut tarvittavat työt. Jokaisessa vaiheessa varmistetaan laadunvalvonta. Suoritetaan kokonais- tai osamaalaus. Jälkimmäisessä tapauksessa käytetään ennakkoon tietokoneella valittua maalia. Asiakkaan toiveesta tehdään lisätöitä, kuten kiillotus, korroosionestopinnoituksen levittäminen ja lakkaus.
Tämä osa vaurioituu usein liikenneonnettomuuksissa. Siksi on tärkeää ymmärtää korikorjauksessa, että tämä on yksi kysytyimmistä palveluista. Se on erityisen ajankohtainen farmari-autoille. Monet vauriot voidaan poistaa irrottamatta osaa. Mutta vaikka se pitäisi irrottaa, palauttaminen on melkein aina halvempaa verrattuna uuden tavaratilan kannen ostamiseen ja asentamiseen. Kuitenkin joissakin tapauksissa tarvitaan vaihto. Tämä koskee tilanteita, joissa osa on voimakkaasti vaurioitunut, esimerkiksi jäykistysribojen muodonmuutoksella. Yleinen vika on tavaratilan lukon jumiutuminen. Tämä tapahtuu jopa pienten liikenneonnettomuuksien jälkeen. Jos lukon urat ovat ehjät, mekanismin sisäosa vaihdetaan. Vakavissa vaurioissa lukko vaihdetaan kokonaan. Muodonmuutokset poistetaan oikaisulla tai pakkeloinnilla. Joskus käytetään molempia toimenpiteitä. Lopulliset vaiheet ovat pohjustus, maalaus ja kuivaus määrätyssä lämpötilassa.
Tämä on korkean teknologian ja vastuullinen vaihe. Koriin kohdistuvat geometriset virheet johtavat epätasapainoon. Silmälle näkymätön kallistus on yleinen syy ajoneuvon luisumiseen äkkijarrutuksessa ja yli 90 km/h nopeudessa ajettaessa. Lisäksi epätasapainoinen kori nopeuttaa alustanosien kulumista 2-3 kertaiseksi. Korin geometria palautetaan jigeillä. Tämä laitteisto vetää muodonmuutuneet osat (pilarit, tuet, rungon, kehyksen) kolmiulotteisesti. Prosessia seurataan tietokoneella, johon on syötetty tehdasasetusten mukaiset pisteet. Geometrian palautuksen virhemarginaali on alle 0,5 mm, joten korjatut kantavat osat ovat erottamattomia alkuperäisistä. Samanaikaisesti rakenteiden vetämisen kanssa suoritetaan hitsaustyöt. Ne ovat tarpeen kantavien osien lujuuden palauttamiseksi sekä metallin halkeamien ja repeämien poistamiseksi. Palautustöiden päätyttyä kori lähetetään uudelleen mittaus- ja tietokonediagnostiikkaan. Geometrian palautus on työläs ja pitkä prosessi, mutta se on halvempi kuin uuden korin hankinta.
Tämä on yksi suosituimmista koritöistä. Se palauttaa muodonmuutoksia kärsineiden osien alkuperäisen ulkonäön. Oikaisutekniikoita on kolme:
Oikaisun suorittamiseen tarvitaan monia yksityiskohtia. Siksi tämä toimenpide on suoritettava autohuollossa. Korikorjausta tulisi suorittaa erikoistuneet ammattilaiset. Tarvitaan nykyaikaiset laitteet sekä tiedot ja kokemus vastaavien töiden suorittamisesta. Itsenäiset yritykset pahentavat tilannetta, jolloin vaurioiden poistaminen tulee kalliimmaksi ja vie enemmän aikaa. Soita tai kirjoita meille Volkkarihuoltoon, niin autamme Volkswagen-, Skoda-, Audi-, Seat- tai Cupra-autosi korjauksessa.
Katso kaikki palvelumme tästä linkistä: