Seatin dsg korjaus Espoossa

DSG (suoraan käännettynä "Suoravaihde") - on yksi yleisimmistä VAG-konsernin autoissa käytetyistä vaihteistoista. Toinen nimi on puoliautomaattivaihteisto.



    Autokorjaamomme tarjoaa diagnostiikkaa, korjausta ja suunnitelmallista huoltoa Seat-autojen DSG-6- ja DSG-7-vaihteistoille.

    DSG Suorakytkinvaihteisto:

    DSG:n erot muihin automaattisiin vaihteistoihin verrattuna ovat seuraavia:
    Tekniikka perustuu kahden kytkimen ja kahden vaihteiston yhdistämiseen parillisilla ja parittomilla vaihteilla. Tämän seurauksena vaihtaminen tapahtuu lähes välittömästi. Yksi tämän tyyppisten vaihteistojen suurimmista eduista on pehmeä ja mukava ajokokemus sekä alhaisempi polttoaineen kulutus. 

    DSG-6- ja DSG-7-vaihteistot - Erityispiirteet ja erot

    Tällä hetkellä VAG-autoihin asennetaan kaksi tyyppiä puoliautomaattivaihteistoja. Kuusivaihteinen DSG-6, joka lanseerattiin vuonna 2003, on "märkä" kytkin, mikä vaikuttaa myönteisesti vaihteiston toimintaan ja sen osien kestävyyteen. Seitsemänvaihteinen DSG-7-vaihteisto on valmistettu vuodesta 2008 ja se on pääasiassa tarkoitettu pienitehoisille autoille. Toisin kuin kuusivaihteinen versio, DSG-7-vaihteisto, erityisesti varhaisissa malleissaan, kärsi merkittävistä puutteista ja siten toimintahäiriöistä.

    VAG-konsernin puoliautomaattivaihteistojen suuren yleisyyden vuoksi mielipiteet niiden laadusta ja käyttöiästä vaihtelevat suuresti. Joku käyttää autoaan ongelmitta yli 150 000 km:n ajomatkan jälkeen, kun taas toisille DSG-korjaus on tarpeen jo vaikka 60 000 km:n jälkeen. Kuitenkin moottorin pitkäaikainen ja häiriötön toiminta riippuu ensisijaisesti auton oikeasta käyttötavasta ja teknisestä huollosta.

    DSG-korjaus - ammattilaisten työnä

    DSG-vaihteisto koostuu mekaanisesta osasta ja ohjausyksiköstä - mekatroniikasta. Joissakin suoravaihteistoissa mekatroniikka sijaitsee vaihteiston sisällä, mikä tekee siitä alttiin lämpötilan ja paineen muutoksille.

    Mekatroniikan korjauksen erityispiirre VAG-autoissa on se, että tämä moduuli vaatii vaihdon yhteydessä täydellisen, eli mekaanisen osan on oltava täydellisessä kunnossa. Jos mekaanisessa osassa on ongelmia, korjaus ei onnistu. Tämä ominaisuus ja muut yksityiskohdat DSG-vaihteistojen korjauksesta ovat hyvin tiedossa autokorjaamomme ammattilaisille. Ennen korjaustöiden aloittamista suosittelemme aina täydellistä diagnostiikkaa ja vaihteiston tarkistusta.

    DSG-7-vaihteiston ensisijaiset vikailmaisimet:

    Edellä mainituissa ongelmissa noin 90 %:lla voidaan väittää olevan kytkimen kulumista, eikä auton jatkuvaa käyttöä suositella sen vuoksi mahdollisten lähellä olevien komponenttien vaurioiden vuoksi.

    DSG-vaihteiston mekatroniikan vika:

    Mekatroniikan vioittuminen tekee auton jatkuvasta käytöstä mahdotonta, ja tilanne katsotaan hätätilanteeksi. Suositellaan olemaan ajamatta autoa.

    VAG-autojen DSG-vaihteistojen käytön ja huollon suositukset

    Vaihteiston virheetön toiminta riippuu ensisijaisesti ajotavastasi ja teknisestä huollosta. Tässä on muutamia suosituksia Volkkarihuolto-autokorjaamolta Seat-autojen omistajille.

    Huolla autosi ajoissa, koska mekatroniikka on herkkä lämpötilan ja öljynpaineen vaihteluille ja huonolaatuiselle öljylle.

    Volkkarihuolto-autokorjaamon kokeneet ammattilaiset Espoossa suorittavat tarkan diagnostiikan ja laadukkaan DSG-korjauksen autostasi. Saat täyden raportin vaihteiston tilasta ja korjaussuosituksista. Korjaamomme varastossa on aina tarvittavat varaosat DSG-6- ja DSG-7-vaihteistojen korjauksiin.

    Miksi suosittelemme kääntymään juuri meidän puoleemme:

    Tarvitsetko muita palveluita Seat-autollesi Espoossa?

    Katso kaikki palvelumme tästä linkistä:

    Lisätietoja