Olen lukenut ja hyväksyn tietosuojakäytännön
Automaattivaihteiston öljy, mukaan lukien DSG, on vaihdettava noin 80 000 kilometrin välein. Kuitenkin, jos voimayksikön ylikuumenemista tapahtuu säännöllisesti, öljy on vaihdettava riippumatta ajomatkasta. Volkswagen-autojen öljynvaihdossa on käytettävä alkuperäistä öljyä. Valmistajan määräysten mukaan kolmansien osapuolten tuotteita voidaan käyttää, jos ne täyttävät VAG-konsernin vaatimukset. Voiteluaineen vaihdon yhteydessä öljynsuodatin on vaihdettava, muuten uusi öljy menettää nopeasti ominaisuutensa. Asiantuntijamme tarkistavat myös auton ilmansuodattimen kun vaihdamme öljyä. Volkswagenin öljynvaihdon tärkeisiin vaiheisiin kuuluvat:
Luota Volkswagenin öljynvaihtoon ammattilaisilla. Nykyaikaiset autot vaativat ammattimaisen Lähestymistavan huoltoon. Palvelumme asiantuntijat suorittavat öljynvaihdon eri Volkswagen-mallien autoissa nopeasti ja laadukkaasti. Nykyään lähes joka toisessa autossa on automaattivaihteisto (AT). Suurin osa autoilijoista tuntee Volkswagenin AT-vaihteiston edut: mukavuus, moottorin pidennetty käyttöikä, ajotilan valinta (urheilullinen, talvi). Öljyt, jotka on suunniteltu mekaanisiin vaihteistoihin, eivät sovellu AT-vaihteistoihin, joten erityyppisiä öljyjä (ATF) on kehitetty. Volkswagenin AT-vaihteiston huolto on välttämätöntä jokaiselle autolle, vaikka sen käyttöohjeissa ei mainita öljynvaihtoa lainkaan. AT-vaihteiston öljyllä on useita toimintoja, ja jokainen niistä asettaa omat vaatimuksensa sen ominaisuuksille. Sitä käytetään:
Siksi Volkswagenin AT-vaihteistossa on tärkeää ylläpitää jatkuvaa öljyn tasoa. Vaikka öljy ei vuoda ulos, sen tilavuus pienenee noin 1–1,5 vuoden tai 10–15 tuhannen kilometrin aikana 0,1–0,2 litraa höyrystymisen vuoksi (työskentelylämpötila 130–140 °C). Alhainen öljyn taso johtaa AT-vaihteiston voimakkaaseen kulumiseen ja toimintahäiriöihin. Merkkejä Volkswagenin AT-vaihteiston alhaisesta öljyn tasosta:
Volkswagenin AT-vaihteiston öljyn tason laskun syyt:
Siksi suositellaan AT-vaihteiston öljyn tason tarkistamista joka kerta Volkswagen-auton teknisen tarkastuksen yhteydessä. Mikään ei pidennä AT-vaihteiston käyttöikää paremmin kuin sen öljyn oikea-aikainen vaihto. AT-vaihteiston öljy on vaihdettava välittömästi, jos se muuttuu tummaksi tai saa palaneen öljyn hajua. Öljy vaihdetaan neljän vuoden välein tai 70–80 tuhannen kilometrin välein ja Volkswagen-auton raskaissa käyttöolosuhteissa (taksi, maaseutu- tai vuoristoalueet, usein hinattavana) 30 tuhannen kilometrin välein. "Automaatissa" käytetään vain erityistä "öljyä" (oikeammin kutsuttuna nesteeksi) ATF (Automatic Transmission Fluid). Se on ulkoisesti punaista eikä käytännössä haise lainkaan. Muiden öljyjen käyttöä ei suositella, ellei valmistajan suosituksissa toisin määrätä. Täydellinen öljynvaihto suoritetaan erikoislaitteella. Se liitetään AT-järjestelmän öljyjärjestelmään ja mahdollistaa vanhan öljyn täydellisen vaihdon uuteen. Tämä toimenpide suoritetaan kolmessa vaiheessa:
Tällä lähestymistavalla varmistetaan öljyn 100 prosentin vaihto. Lisäksi öljynvaihto tapahtuu paineistettuna, ja ensimmäiset ATF-litrat huuhtovat AT-järjestelmän, jolloin vanha öljy, metallilastut ja kerrostumat poistuvat järjestelmästä. Voit aina kääntyä palvelumme puoleen kaikissa kysymyksissä, autamme mielellämme.
Katso kaikki palvelumme tästä linkistä: