VolkkariHuolto Logo

Ansvarsfriskrivning

Avgifter, fordonsupphämtning, förvaringskostnader, garanti och andra villkor

Senast uppdaterad: 1 januari 2023

Kära kund,

Vi vill informera om att under vårt servicearbete kan det vara nödvändigt att hantera låsbultar/muttrar. Syftet med detta meddelande är att klargöra att vi inte tar ansvar för eventuella konsekvenser som kan uppstå från skador.

Ansvarsfriskrivning:

Låsmuttrar: Om vårt servicearbete kräver öppning eller borttagning av låsbultar/muttrar, ansvarar vi inte för eventuella skador som kan uppstå från att låsbultar/muttrar och/eller specialnycklar går sönder. Detta kan inkludera skador på muttergängor, mutterbrott eller andra liknande problem.

Möjliga konsekvenser: Konsekvenser som uppstår från trasiga låsbultar/muttrar, såsom eventuella reparationskostnader eller extra arbete, ingår inte i vårt ansvar.

Även om vi gör vårt bästa för att säkerställa professionellt och noggrant arbete, är det viktigt att förstå att låsbultar/muttrar kan vara känsliga för skador, speciellt om de tidigare har utsatts för korrosion eller är gamla.

Genom att acceptera vår service bekräftar du att du förstår och accepterar villkoren i denna ansvarsfriskrivning.

INSTRUKTIONER FÖR KUNDHÄMTNING AV FORDON OCH FÖRVARINGSPRISER

Datum: 1 januari 2023

Kära kund,

Vi vill tacka dig för ditt förtroende att välja oss för service av ditt fordon. När fordonsunderhåll och/eller reparationsarbete har slutförts, och fordonet är klart för upphämtning, vänligen notera följande instruktioner för upphämtning:

Upphämtningstid: Fordonet måste hämtas senast nästa arbetsdag efter att vi har meddelat dig om fordonets färdigställande/beredskap för upphämtning. Separata överenskommelser är en annan sak.

Upphämtningsplats: Fordonet är parkerat i omedelbar närhet av vår fastighet på Ruukinmestarintie 7, 02330 Espoo. Mer detaljerade instruktioner finns tillgängliga från vår servicepersonal.

Förvaringskostnader: Om fordonet inte hämtas inom den tidigare nämnda tidsfristen, debiterar vi en förvaringsavgift på 25 euro per dag (moms 0%), med början från eftermiddagen nästa arbetsdag. Om inte annat avtalats.

Frågor relaterade till betalning och eventuella andra frågor eller speciella behov kan ställas genom att kontakta vår servicepersonal via kontaktformuläret på vår hemsida, via telefon, e-post eller post.

Vi tackar för samarbetet och hoppas att du är nöjd med resultaten av servicearbetet. Vi önskar dig en säker resa!

Ytterligare information om ansvarsfriskrivning:

Kära kund,

Vi vill också informera om att vi har utfört ditt servicearbete korrekt, men vi ansvarar inte för eventuella skador eller problem som kan uppstå från borttagning av tändstift, glödstift eller insprutare.

Ansvarsfriskrivning:

Tändstift: Vi ansvarar inte för eventuella skador, funktionsfel eller andra problem som kan uppstå på grund av överdriven åtdragning eller losshet av stiften, brist på korrekt elektrodavstånd eller andra faktorer relaterade till tändstift.

Glödstift: Vi ansvarar inte för eventuella skador som kan uppstå från tidigare felaktig installation av glödstift eller deras överdriven åtdragning eller losshet eller andra faktorer relaterade till glödstift. Till exempel kan vi inte förhindra att alla föroreningar kommer in i cylindern när glödstift byts ut. Vi strävar alltid efter bästa resultat i allt arbete vi utför.

Insprutare: Vi tar inte ansvar för skador som uppstår från borttagning av insprutare, såsom gängskador eller funktionsfel på insprutare.

Föroreningar: Vi ansvarar inte för föroreningar som kan komma från att ta bort glödstift, tändstift eller insprutare och som följd falla in i motorns inre.

Genom att acceptera vår service bekräftar du att du förstår och accepterar villkoren i denna ansvarsfriskrivning och reparationsprislistan.

Prisinformation och andra villkor:

Verkstadens allmänna timdebitering börjar från 119€/h och elreparationsarbeten från 220€/h, med mer krävande arbeten överenskomna separat. Dessutom kan separat överenskomna arbeten avvika från den normala prislistan eftersom arbetet kan vara krävande specialarbete, etc. Till exempel är alla våra angivna priser individuella priser som kan skilja sig mellan olika kunder på grund av långa kundrelationer, etc.

Dessutom bör det noteras att vi aldrig ger ett fast pris eller fast erbjudande.

Verkstaden har rätt till en 15% ökning av beloppet utöver det överenskomna priset utan att meddela kunden.

Vidare bör det tas hänsyn till om bilens skick skiljer sig under servicearbetet, till exempel, det finns dolda defekter som resulterar i ytterligare arbete, är kunden skyldig att betala för den extra tid som används för att utföra dessa ytterligare uppgifter.

Efterdragning av hjul och garanti:

Efterdragning av hjul efter servicearbete:

Kunden ansvarar för att självständigt dra åt bilens hjul efter 50 km körning eller senast dagen efter att ha lämnat verkstaden med sin bil.

Om kunden inte vet hur man utför denna procedur bör de leverera bilen till en professionell för att utföra detta arbete, dvs. till oss eller en tredje part.

Vi ansvarar inte för kostnaden för hjulåtdragning till en tredje part om kunden tar den till en tredje part för hantering.

Garantin som verkstaden ger för reparation är enligt allmänna verkstadsvillkor 6 månader eller 15 000 kilometer, beroende på vilken av de nämnda gränserna som nås först.

Genom att överlämna nycklarna till verkstaden har du accepterat vår prissättning, ansvarsfrihet och garantivillkor med ovanstående information.

Våra arbeten

Exempel på bilservice och reparationsarbeten vi har utfört

Filter

Diagnostik av trasig insprutare för Audi Q7 3.0TDi V6 2012

Diagnostik av trasig insprutare för Audi Q7 3.0TDi V6 2012

Audi Q7 3.0TDi V6Insprutardiagnostik20.01.2025

Diagnostik av en trasig insprutare för en 2012 Audi Q7 3.0TDi V6. Kunden kom till vår verkstad med ovanlig motordrift: motorryck, kraftförlust och ovanliga ljud. Vår diagnostik avslöjade följande problem: - En insprutare fungerade inte ordentligt - Ojämn motordrift - Kraftförlust och ökad bränsleförbrukning - Möjliga felkoder i motorstyrenheten Vi utförde följande åtgärder: - Exakt diagnostik med motorstyrenheten - Testning av insprutarfunktion - Bränsletrycksmätning - Kontroll av insprutarnas elektriska signaler - Felbestämning och reparationsrekommendationer Efter diagnostiken fick kunden en klar bild av problemet och reparationsrekommendationer. Den trasiga insprutaren kräver byte, vilket återställer motorns ursprungliga prestanda.

Volkswagen Passat 2009 1.4TSi CNG fjädringsreparation

Volkswagen Passat 2009 1.4TSi CNG fjädringsreparation

Volkswagen Passat 1.4TSi CNGFjädringsreparation15.01.2025

Omfattande fjädringsreparation för en 2009 Volkswagen Passat 1.4TSi CNG. Kunden kom till vår verkstad med problem med ojämn körning och ovanliga ljud från fjädringen. Diagnostik avslöjade flera problem med fjädringen: - Slitna framfjädringskomponenter (fjädrar, stötdämpare, krängningshämmare) - Skadade bakfjädringskomponenter - Slitage och ojämnhet i styrningen - Inspektion och service av bromssystem Vi utförde följande åtgärder: - Komplett byte av framfjädring - Reparation av bakfjädring och byte av delar - Balansering och justering av styrningen - Service av bromssystem - Justering av fjädringsgeometri - Provkörning och testning Efter reparationen kör bilen nu jämnt, fjädringen är mjukare och hanteringen har förbättrats avsevärt. CNG-systemet fungerar fortfarande felfritt.

Byte av koppling och svänghjul DQ250 på Škoda Yeti 1.6 TDI

Byte av koppling och svänghjul DQ250 på Škoda Yeti 1.6 TDI

Skoda Yeti 1.6 TDIByte av koppling och svänghjul10.01.2025

Fullständigt byte av DQ250 DSG-koppling och svänghjul på en 2014 Škoda Yeti 1.6 TDI. Kunden kom till vår verkstad när kopplingen började slira och ovanliga ljud hördes från växellådan. Diagnostik visade fullständigt slitage av kopplingen och svänghjulet. DQ250-växellådan är känd för dessa problem, så proceduren var nödvändig. Vi utförde följande arbete: - Borttagning och demontering av växellåda - Inspektion och borttagning av gammal koppling och svänghjul - Installation av ny dubbelkoppling - Byte av svänghjul till nytt - Växellådsolje byte - Systemanpassning och testning Efter reparationen fungerar växellådan felfritt, växlingen är smidig och alla ovanliga ljud har försvunnit. Den nya kopplingen säkerställer långsiktig och pålitlig drift.

Byte av tätningar och solenoider DQ400 GTe Passat 2022

Byte av tätningar och solenoider DQ400 GTe Passat 2022

Volkswagen Passat GTEVäxellådsreparation20.03.2025

Reparation av DSG-växellådan på en 2022 Volkswagen Passat GTE, inklusive byte av alla tätningar och solenoider. Kunden kom till verkstaden med problem med ryck vid växling och fördröjningar i växelinkoppling. Diagnostik visade fullständigt slitage av kopplingen och svänghjulet. DQ250-växellådan är känd för dessa problem, så proceduren var nödvändig. Vi utförde följande åtgärder: - Byte och analys av växellådsolja - Diagnostik av växellådans elektronik - Delvis demontering av växellådan - Byte av alla solenoider till nya - Komplett byte av alla tätningar - Systemanpassning och kalibrering Efter reparationen fungerar växellådan som ny, med precisa och mjuka växlingar.

Reparation av mekatronik för Volkswagen Passat 1.4 GTE

Reparation av mekatronik för Volkswagen Passat 1.4 GTE

Volkswagen Passat 1.4 GTEMekatronikreparation15.05.2025

Fullständig reparation av mekatronikenheten för en 2023 Volkswagen Passat 1.4 GTE. Kunden kom till vår verkstad efter att bilen slutade växla korrekt och växellådan gick in i felsäkert läge. Diagnostik avslöjade en felaktig mekatronikenhet. Vi utförde följande åtgärder: - Borttagning och demontering av växellådan - Extraktion och fullständig restaurering av mekatronikenheten - Elektronikuppdatering och omprogrammering - Återmontering och installation av växellådan - Fullständig systemtestning och anpassning Efter reparationen fungerar växellådan felfritt, växlingarna är smidiga och felmeddelanden har försvunnit. Hybridsystemet samverkar nu optimalt med växellådan.

Byte av kamkedja på Audi A5 2.0TFSi

Byte av kamkedja på Audi A5 2.0TFSi

Audi A5 2.0TFSiReparation av kamkedjesystem28.04.2025

En kund kom in med en Audi A5 2.0TFSi-modell med ett onormalt ljud från motorns främre del. Vår diagnostik avslöjade en uttöjd kamkedja, vilket är ett vanligt problem i denna typ av motor. En uttöjd kamkedja kan leda till allvarliga motorskador, så omedelbart ingripande var nödvändigt. Vi utförde ett komplett byte av kamkedjan och styrningarna. Processen krävde delvis demontering av motorns framsida, inspektion av kedjan och alla relaterade komponenter, samt byte av skadade delar. Efter arbetet fungerar motorn nu perfekt utan några överskottsljud. Den punktliga servicen räddade kunden från en potentiellt kostsam motorreparation i framtiden.

Сначала примите согласие на cookies