
Audi-dieselmoottorin korjaus Espoossa
Moderneilla dieselmoottoreilla on monia etuja: suuri vääntömomentti, taloudellisuus, pitkäikäisyys jne. Lisäksi niitä eivät vaivaa bensiinimoottoreiden ongelmat, kuten sytytystulppien tai sytytyspuolien rikkoutumiset. Kuitenkin TDI-moottorin diagnoosi ja korjaus vaativat korkeampaa moottorin asiantuntemusta ja laajan erikoistyökaluvalikoiman.
Volkkarihuolto tarjoaa ammattitaitoista Audi-dieselmoottorin diagnostiikkaa ja korjausta Espoossa. Käytämme ammattimaisia laitteita ja noudatamme valmistajan suosituksia kaikissa toimenpiteissä.
Pääasialliset viat
Monissa Audi-dieselmoottoreissa on Bosch-yrityksen VR-44-korkeapainepumppu. Tämä komponentti on sähköisesti ohjattu ja siinä on kaksivaiheiset suuttimet sekä säätöventtiilien ohjausyksikkö. Kaikki tällaiset polttoaineen ruiskutuspumpun osat voitelevat itsensä polttoaineella, ja jos päätät säästää ja tankata vähemmän voitelevaa polttoainetta, voit altistua polttoaineen ruiskutuspumpun mekaanisille vaurioille.
Ongelmat ilmenevät seuraavasti
- Moottorin käynnistämisen vaikeutena (erityisesti jos polttoaine on jo kuumaa)
- Huonona kiihdytysdynamiikkana
- Savun määrän lisääntymisenä
Mitä tarkistamme ja korjaamme?
- Polttoaineen ruiskutuspumpun diagnostiikka ja korjaus
- Ilmamassamittarin anturin vaihto
- Moottorin anturien tarkistus
- Toimilaitekomponenttien diagnostiikka
- Kampikammioventilaatiojärjestelmän tarkistus
- Öljyn laadun ja vaihtovälin tarkistus
- Jakoketjun kunnon tarkistus
Ennaltaehkäisy ja diagnostiikka
Jotta voimansiirto ei hajoaisi niin usein, suosittelemme valitsemaan huoltotarvikkeet huolellisesti. Esimerkiksi kaikki TDI-sarjan moottorit ovat erittäin herkkiä öljyn laadulle. Jos öljyn vaihtoa ei suoriteta ajoissa tai käytetään alhaisemman laadun öljylaatuja, jakoketju kuluu nopeasti.